недеља, 15. септембар 2013.

zen budizam


О Зен Будизму

Будизам – то је религија без Бога, изоштрена философија смрти и духовног самоубиства. Буда – велики уметник, који је написао поразну, по свом психологизму, слику космичког постојања као светске трагедије и људског живота, где се под жбуњем цвећа налазе змије, а под свиленим покривачима, сакривени ножеви и клешта џелата.
Циљ будизма је утилитаран: ослобођење човека од страдања, које индијски мудрац изједначује са постојањем. У свом у свом неуздржаном пан-критицизму постојања, будизам је дошао до предела, за човека могућег и стао као зачаран, над пропашћу непостојања. Мост између две обале – времена и вечности – за будизам не постоји. Учење будизма одриче богоопштење као превазилажење људске ограничености кроз излазак у апсолутно биће и зауставља се на нивоу философског скептицизма.  За будизам, живот – јесте смрт, а смрт – то је живот. Проповед Сакја Мунија звучи као реквијем над гробом осуђеног света.
Зен Будизам собом представља једну од грана далекоисточног будизма. Он је налик на букет хризантема, који плени погледе својим бојама, али нема мириса. Зен је могуће разматрати као својеврсну реакцију источног пијетизма на елитизам и утанчани интелектуализам будистичке философије. Овај индо-кинески хибрид је изникао под утицајем Таоизма, од кога је преузео немар ка формалној логици, философским системима и сазнајним категоријама, које се гаје у будизму и ведизму. Он се са презиром односи према свим видовима научних и друштвених делатности, сматрајући је „сизифовим“, узалудним трудом и нарушавањем светске хармоније.
Циљ Зена – враћање човека самоме себи кроз сазерцање, посматрање. Истина за Зен – слична је крику детета, покрету духа, тога што лежи дубље, од мисли и емоција. Мисао у њеном обичном смислу, као одређено чврсто схватање, за Зен-будисту јавља се лажном.
Истина - то је прскање подсвести на врх рефлекса. Медитација – четкица уметника-импресионисте, помоћу које подсвест чини изненадне непромишљене фигуре на површини рефлекса. У односу зена према класичном будизму постоји нешто налик односу древних киника према платонизму.
Зен-будизам долази у додир са егзистенцијализмом, али ако егзистенцијализам чини човека таквим, онда зен-будизам тражи човека, у његовој тамној, попут првобитног хаоса, дубини. Зен будизам има спољашње аналогије са екстазом интелектуалног самоодрицања Платона.
Али ако је за Платона пут ка упрошћавању – пут интелектуалног аристократизма, који до самоодрицања долази кроз пуноћу интелектуалног познања, за којом се открива потресан бездан незнања, онда је зен-будизам – скоро аристократски естетизам, који одбацује несавршенство и условност логичке мисли како у дијалектичком, тако и у метафизичком плану.
Зен-будизам не размршава чворове философске мисли, већ их кида, као паучину на прозору, која омета светлост која је продрла у собу. Мисао као бљесак и просветљење за зен будисту има хеуристички карактер изненадног проналаска. Он уклања покрове своје подсвести, да би обнажио своје „ја“, као електричну жицу. Отуда љубав према парадоксима, ка непотпуности, ка будаластим кратким афоризмима, ругањима и ка лудилу.
Зен је изникао у Кину почетком шестог века. Његовим оснивачем сматра се Бодхидарма, тај индијски Диоген. У седмом и осмом веку, зен будизам је проникао у Јапан и овде добио своју завршну форму међу самурајима.
Зен собом представља не толико религиозну појаву; он је створио целу школу у литератури, философији и вештинама. Његов циљ је – прелаз постојања спољашњег и илузорног, у постојање, закључено у самоме себи, које исходи из поља непостојања, где уништење схватања и особина постојања, јесте прелаз ка суштини кроз уништене облике, ка чистој енергији постојања ван категорија које је одређују.
„Шта је зен-будизам?“ – питао је ученик свог учитеља и као одговор добио снажни шамар. Овим, никако философским гестом, учитељ је одлучио да покаже, шта је ученик учинио својим питањем: замахнуо је на суштину зена, који учи, да непоредно не може бити изражено посредно (кроз реч). Под непосредним се подразумева одношење субјекта према објекту, „ја“ према „не-ја“, а такође и „ја“ према самоме себи.
При томе, философска анализа субјекта и објекта, као гносеолошких схватања и категорија савршено одсуствује. Зен означава „усредсређеност, аскетски положај“. Аскета седи над безданом своје сопствене подсвести као соко над мишјом рупом и лови, као збуњеног миша, најдубљи импулс свог „ја“, који испливава на површину, очишћујући га од махуна спољашњег, онога, што није „ја“.
Учитељ зена, стари вук, васпитан у шуми философских школа и логичких система, показао је свом ученику репу и питао: „Шта је ово?“ Ученици су ћутали, само један од њих је устао и рекао: „Учитељу, дај ми је и ја ћу је појести.“
Разлегао се смех, али учитељ је био у ентузијазму због одговора. Ученик је пренео објекат из спољашњег визуелног плана у циљни и примио га у директном искуству. Описивање репе као њеног квалитета би било потапање ума у мноштву атрибутике, а ученик је њу учинио чињеницом свог унутрашњег живота. То што је човек, наситивши се репом, дао други одговор на исто питање, мало је узнемирило наставника.
Главно је – метод. Овде зен нема посла са личношћу, већ са ефемерном индивидуалношћу, коју сравњује са потоком који непрестано тече.
У 20. веку, у епохи крајњег индивидуализма, декаденса културе и философије, зен-будизам се распространио у свим земљама не само Азије, већ и другим деловима света. Будиста улази у нирвану као стање транса. У зен-будизму живот се прима кроз нирвану, кроз крајње упрошћавање.
Код зен будисте постојање почиње одатле, где се „ја“ своје подсвести већ не дели, иако би то „ја“ било тачком, равном нулом, или енергетским вакуумом. Али „ја“ се прима недељивим тамо, где се завршава аналитичка мисао, то јест, без маски мисли; то је област где владају груби инстинкти и префињене космичке интуиције.
Зато у области философије, доживљаји зена комбинују у себи вулгарност дивљег детета и естетизам утанчаног декадента. У области вештине, његова интуиција прелази у медитативни импресионизам или асоцијативну симболику.
Зен-будизам – то је будистички супер-егзистенцијализам, будизам без Буде, то је адогматско учење, које не признаје ни предања, ни символе вере, то – је поезија (тачније „глас“) човека, штавише непосредног човека, слободног од свих условности и правила, ауторитета и учитеља, а главно – од сопствених суђења, као  спољашњи облик гнозиса.
То је чудна заљубљеност у своју мрачну подсвест, жеља да се живи непосредним животом, импулсима из дубина подсвести, погружавање у самога себе, медитирање себе на тим дубинама, где је постојање поистовећено са непостојањем.
Ако је будизам Сакја Мунија елитаран, онда је зен будизам Бодхидарме – анархичан; Бодхидарма – то је пијани Буда. Ако говоримо о култу, то је његов култ – ругање као разрушујућа сила против сваког ауторитета, у том делу и Буде, против свих условности, у том делу и против себе самога. У њему постоји нешто слично фројдизму. Али ако је фројдизам покушавао да открије и дешифрује знаке подсвести, то се зен слива са њима. Овде постоји стремљење ка упрошћености, које доводи до посебне инфантилности.
У вештинама то је тај символички примитивизам, где једна линија, један покрет четкице може собом да замени слику. То је анархично учење, али без социологије и философских екскурса. То је пусто поље за необуздано самостваралаштво, где се одлично привијају, као пресађене биљке, позајмице из философско-етичких система, само не у виду умних закључака, већ у виду изрека.
То је презир према животу, и стремљење да се разруши форма, да се оставивши циљни садржај, прецизније, добије тај садржај, као да разбију љуску ораха, да би извадили његово срце; то је мржња према философији и у исто време љубав према философским парадоксима, презир према постојању и поштовање пред непостојањем, будистичка равнодушност према самоме Буди, слобода од свега у име ничега, ученици без учитеља, учење без одређивања самог учења, одбацивање без основе и одрицање без потврђивања, алогична логика тога, да је свет само илузија. Иронија и ругање зена над постојањем – смех гледаоца у тетру лутки. Медитација – то је погружавање у дубину своје подсвести и прича о њој, знак танак као линија, нацртана тушом, на јапанској минијатури.
Ко сам „Ја“? Зен-будизам не даје одговор. Од друштвеног човека он иде према емпиријском, од емпиријског ка подемпиријском, ка ирационалном, где се осе постојања сливају са непостојањем. Зен – то је усредсређивање, поза и метод посматрања над тамним провалијама душе, где изничу нејасни импулси, који прелазе у нејасне, као сенке, линије које се примају као изреке Питија; затим их бацају у огањ ругања, да се они не би претворили у гушећу форму и да их не би давили својим ауторитетом. То није интуитивизам као стварна сила и својство душе, то је живот душе, као брже, философски импресионизам, као прскање душе.
Зен-будизам је источњачки цинизам; критикујући систем вредности као илузију, он води ка илузорној слободи посредством одрицања – ка слободи у нули. Као и будизам, он не даје одговора на онтолошка питања живота. Божанство за њега не постоји, личности – такође, постојање је поистовећено са злом. Ако будизам види панацеју од светског зла у аристократском бестрашћу и презиру према свету, у емоционалном одбацивању света, то зен-будизам хоће да заштити себе, претварајући светску трагедију у светску комедију.
„Ко је Сакја Муни?“ – питао је учитељ.
„Брисач у јавном тоалету.“ – одговорио је ученик.
Али зашто се зен назива будизмом? Зато што он не излази из курса будистичког одбацивања света, зато што из свих система, он је највише категоричан и чврст у одбацивању света и поистовећивању постојања са злом.
Зен-будизам – то је религија смрти; зен-будизам пролази поред духа и душе човека, док медитирају његови инстинкти, као што малишан ломи лутку и види унутар ње сламу и вату. Смех зен-будизма – то је исти тај смех и урлик прекинутог метала на апокалиптичним сликама Далија. Зен-будизам – религија самураја – естета, који неустрашиво беже од живота на састанак са смрћу. То је - религија осуђених.

Питње: Да ли је могуће сравњивати зен са хришћанством без Христа?

Одговор: Хришћанство без Христа уопште не постоји. Исус из Назарета – живо срце Новог Завета. Зен одриче Личног Бога, душу као бесмртну супстанцу, првородни грех, искупљење и Искупитеља, будуће преображење чвека и света, то јест сво хришћанско учење. Зен је адогматичан и аморфан. Зато се он може слободно користити неким хришћанским терминима, уобичајеним за Европљанина, полажући у њих будистички садржај.

Питање: Каква је методологија зена?

Одговор: Зен се обраћа непосредном познању, али употребљава медитативне формуле, које по истим принципима, треба да се разматрају као туђе тело у души аскете. Где је гаранција, да ће таква медитација сублимирати садржај душе, а да не створи нове психичке комплексе, обмотане танком паучином гордости и страсти? Одбацујући обредност, зен будисти у исто то време окружују своје школе и манастире егзотичним декорацијама.

Питање: Ко је „једини свепродирући Буда“ по учењу зена?

Одговор: „То није архетип свемира попут Адама Кадмона у кабали и тим више није историјски Буда Гаутама. „Једини Буда“ – принцип антипостојања, који лежи испод свих облика постојања. То је скоро „будистички Шива“, само без персонификација и методологије. Он није „ко“, већ увек присуствује „ништа“.

Питање: Како се остварује зен у аскетици?

Одговор: Зен, или на кинеском „чан“, означава, како смо рекли горе, положај, аскетски метод, усредсређеност. Аскета седи у „пози лотоса“, обраћен лицем ка зиду, обојен у црно. Црна боја – одсуствује у дугиним бојама, то је боја која апсорбује, али не рефлектује, симбол празнине – менталне и космичке; при том аскета произноси некад име Буде, подразумевајући космичког Буду. Понекад он медитира, понављајући кратке афоризме, највише пребива у тишини, посматрајући црну боју као одсуство случајног постојања.
Душа, пуста од мисли и жеља, мора да се слије са празнином од својстава и квалитетом бездана, са небићем. Али у стању самофиксације душа прима као откровење, своју сопствену тамну страну и импулсе космичких духова, који је сусрећу на путу за „нигде“.
Те духове празнине, хришћанска мистика назива демонима, а иконописна традиција осликава црном бојом...

петак, 30. август 2013.

Ciscenje organizma

Zeolit - najjači detoksikator i zaštitnik imuniteta

Zeolit je prirodni mineral nastao miješanjem vulkanske lave s alkalnim podzemnim vodama.

Rešetkaste je strukture, a njegovi kristali sadrže mikroelemente poput natrija, kalcija, kalija i magnezija koji su od iznimne važnosti za zdravlje.

Zeolit se kao pomoćno sredstvo u liječenju koristi još od sedamdesetih godina prošlog stoljeća.

Brojnim istraživanjima provedenim diljem svijeta potvrđeno je da je zeolit najjači detoksikator, antioksidant i zaštitnik imuniteta.

Panchakarma - čišćenje organizma na ayurvedski način

Panchakarma (pancha - pet i karma - djelovanje) označava ayurvedski program čišćenja i pomlađivanja tijela.
U nazivu stoji broj pet jer se izvorno proces sastojao od pet procedura koje su uključivale čišćenje nosa, čišćenje debelog crijeva klistirom, detoksikaciju debelog crijeva uporabom laksativa, čišćenje želuca povraćanjem i čišćenje krvi zarezivanjem ili pomoću pijavica.
Panchakarma je razvijena s ciljem pomlađivanja organizma, uklanjanja tjelesnih nečistoća i otrova, poboljšanja zdravlja i produženja života.
U manje drastičnom obliku od originalnog, ova metoda detoksikacije se obično provodi jedanput godišnje radi prevencije bolesti te s namjerom emocionalnog i spiritualnog razvoja.

Šest namirnica za uklanjanje žučnih kamenaca bez operacije

Da biste izbjegli stvaranje žučnih kamenaca, ne smijete se pouzdati u sreću.
Morate nešto poduzeti da biste spriječili njihov nastanak.
U tom je cilju važno redovno konzumiranje namirnica potrebnih za održavanje čistog i funkcionalnog žučnog mjehura.
Nudimo vam nekoliko korisnih savjeta za prevenciju žučnog kamenca svakodnevnim namirnicama.

Čišćenje jetre prema metodi dr.Clark - infografika

čišćenje jetreAko ste stalno umorni, usporeni, dekoncentrirani i imate loše raspoloženje, vjerojatno vašem organizmu je potrebno čišćenje.

Od svih vrsta čišćenja organizma posebno je bitno čišćenje jetre, jer između ostalih zadataka jetra ima ulogu pročišćavanja krvi od toksina i otrova.

Uz pomoć metode dr.Clark možete očistiti jetru na prirodan način, a uz to se riješiti  mnogih neugodnih zdravstvenih problema.
Slijedite ove jednostavne i zabavne upute za čišćenje jetre prema metodi dr.Clark.

Kako očistiti organizam za 5 dana uz pomoć limuna i javorovog sirupa

limunGladovanje na bazi limuna i javorovog sirupa, inače poznato kao limun dijeta ili master cleanse, je popularan način čišćenja organizma među tisućama ljudi u svijetu.
Dijeta uključuje post, koji traje 5 dana.
Tokom posta smijete uzimati samo limunadu, napravljenu od limuna, javorovog sirupa, vode i ljute paprike.

Dijete za čišćenje organizma

detox dijetaU naše doba detoksikacija postala je toliko popularna da se pojavilo veliko mnoštvo takozvanih detox dijeta - dijeta za čišćenje organizma od toksina. 
Iako se mogu razlikovati, detox dijete u svojoj osnovi imaju iste principe.
Ako želite očistiti organizam od toksina, trebate unositi što više tekućine i konzumirati biljne čajeve za čišćenje organizma.
Jedite što više povrća i voća, izbjegavajte kavu, alkohol, čokoladu...

Sauna - jednostavan i ugodan način čišćenja organizma

saunaAko razmišljate o čišćenju organizma, nemojte zaboraviti saunu! 
Sauna je jednostavan, jeftin i ugodan način čišćenja od toksina.
Ona daje odlični rezultat ne samo kod detoksikacije organizma.
Tisućama godina ljudi koriste saunu kao zdrav i efikasan način brige o zdravlju.
 

Stiglo je proljeće, vrijeme je za čišćenje organizma!

čišćenjeStiglo je proljeće - vrijeme buđenja, obnavljanja i rasta. Dani postaju duži, a sunčeve zrake - toplije.
Ptice počinu sretno pjevati, a drveća se pripremaju za cvjetanje.

Sljedeći naš instinkt, čistimo kuće i širom otvaramo prozore da bi pustili svježi proljetni zrak da uđe u naš dom.
U ritmu sa proljećem, naš organizam također se budi i obnavlja.

Možda nismo toga svjesni, ali tokom zime u našem organizmu se nakupljaju toksini.

Kako očistiti organizam od toksina i teških metala

čišćenje organizma od teških metalaZamislite da se budite ujutro puni energije i imate odličnu koncentraciju na poslu.
Zamislite, da stalno imate dobro raspoloženje i hodate okolo sa smiješkom na licu.
Zamislite, da nemate glavobolju, bolove u leđima i zglobovima.
Sve ove tegobe mogu biti posljedicom nagomilavanja teških metala u organizmu.
Jednostavne prirodne metode mogu Vam pomoći da ih se riješite.

Jogičko čišćenje nosa i sinusa

Postoji tehnika toliko efikasna, da bi mogla riješiti mnoge probleme uha, grla i nosa za samo nekoliko dana.
Jogičke metode, koje se zovu Jala i Sutra Neti, omogućuju jednostavno čišćenje nosa i sinusa.
Jala neti je drevna tehnika čišćenja nosa uz pomoć slane vode.
Ova metoda se prakticira u yogi tisućama godina zbog dobrobiti za duhovno i fizičko zdravlje.
Jala Neti povoljno djeluje na zdravlje nosa, grla, pluća, očiju, uši i poboljšava mentalnu i duhovnu aktivnost.

Ayurvedsko čišćenje jezika

čišćenje jezikaČišćenje jezika je drevna ayurvedska metoda koja danas postaje sve popularnija zbog toga što efikasno liječi zadah iz usta.
Međutim ova metoda ima i druge dobrobiti za zdravlje i može biti važan element Vašeg programa za čišćenje organizma.
Dok spavamo, naše tijelo je zaokupljeno izbacivanjem toksina iz organizma.
Jezik je jedan od organa, preko kojeg tijelo eliminira toksine iz probavnog trakta.
Dio tih toksina manifestira se kao bijele naslage na jeziku.

Prirodne metode čišćenja crijeva

klistirČišćenje crijeva je kontroverzna tema, jer čak između alternativnih liječnika postoji velika razlika u mišljenju o njemu.
Jedni smatraju da je redovito čišćenje crijeva apsolutno neophodno za održavanje dobrog zdravlja i preporučuju metode poput klistira ili Hidro kolon terapije.
Drugi tvrde, da je čišćenje crijeva - prirodan mehanizam našeg tijela, koji ne smijemo remetiti, a možemo mu samo pripomoći sa pravilnom prehranom.
Treći preporučuju posebne proizvode za čišćenje crijeva, neki od njih koštaju i do 90 $ mjesečno, prikazujući grozne slike toga, što se upravo nalazi u našim crijevima.
Ali koja je metoda najdjelotvornija? I što je najbolje za naše zdravlje?

Kako očistiti pluća na prirodan način

čišćenje plućaČišćenje pluća omogućuje da očistite ovaj važni organ od katrana i toksina, smanjite rizik od pojave infekcije i raka, povećate kapacitet pluća i poboljšate opće zdravlje respiratornog sustava.
Čišćenje pluća posebice se preporučuje aktivnim i pasivnim pušačima i ljudima, koji žive u područjima sa zagađenim zrakom.
Postoji četiri osnovne metode uz pomoć kojih možete očistiti pluća
Vježbe disanja su jedan od najboljih načina čišćenja pluća. Ne mislimo na obično "duboko" disanje - potrebno je puno više od toga da bi se pluća dobro očistila.

Prirodni načini čišćenja bubrega

čišćenje bubregaBubrezi su parni organ mokraćnog sustava.
Zaduženi za to da iz našeg tijela eliminiraju toksine.
Svaki dan kroz naše bubrege prolazi oko 200 L krvi, da bi se pročistila od otrova i toksina.
Bubrezi također proizvode važne hormone: erythropoietin (koji stimulira proizvodnju crvenih krvnih stanica), renin (koji regulira krvni tlak) i calcitriol (aktivna forma vitamina D).
U našem tijelu već postoji prirodan mehanizam čišćenja bubrega. Ako konzumirate dovoljno tekućine u obliku vode, čaja itd, bubrezi se čiste sami.

Čišćenje kože

suho četkanje kožePostoji puno načina detoksikacije organizma – čišćenje jetre, bubrega, pluća, crijeva...
Međutim, ponekad zaboravljamo da je koža naš najveći organ.
Što je sa njom? Postoji li način detoksikacije kože?
Suho četkanje (engl.- dry brushing) je tehnika koja omogućuje čišćenje kože, uz istovremenu detoksikaciju unutarnjih organa.
Metodu suhog četkanja uveo je finski doktor Paavo Airola prije 30 godina.

Kako očistiti organizam od parazita

Čišćenje od parazita moguće je zahvaljujući posebnom tretmanu, koji možete napraviti sami, kod kuče.
Tretman uključuje uzimanje biljnog preparata, koji se zove antiparazitni program.
Antiparazitni program je preparat, koji se sastoje od tri biljke: crnog oraha, pelina i klinčića.
Kombinacija tih biljaka omogućava kompletno čišćenje organizma od parazita.

Proljetna detoksikacija u 5 jednostavnih koraka

Nakon duge zime, kada u našoj prehrani nedostaje svježe voće i povrće, mogu se pojaviti neugodni simptomi poput kroničnog umora, glavobolje, depresije i pada imuniteta.
Iskoristite proljeće da napunite organizam vitaminima i mineralima, očistite ga od toksina i pripremite se za slijedeću godinu.
Iako detoksikaciju organizma možete napraviti u bilo koje godišnje doba, proljeće je najbolje vrijeme za to.
U prirodi proljeće je vrijeme buđenja, obnavljanja i rasta. Ritam našeg tijela povezan je sa ritmom prirode.

Detaljne upute za čišćenje jetre na prirodan način prema dr.Clark

Normalan rad jetre je presudan za održavanje dobrog zdravlja.
Nepravilan rad jetre je skriveni uzrok mnogih bolesti. Jedan od najčešćih uzroka nepravilnog rada jetre je svima poznati kamenac.
Drugi uzrok su paraziti, koji često napadaju jetru.
Očistiti jetru od kamenca je vrlo lako.
Postoji prirodni način čišćenja jetre uz pomoć maslinovog ulja i soka grejpa koji je razradila dr. Hulda Clark.


Detaljne upute za čišćenje jetre na prirodan način prema dr.Clark
Normalan rad jetre je presudan za održavanje dobrog zdravlja.
Nepravilan rad jetre je skriveni uzrok mnogih bolesti.
Jedan od najčešćih uzroka nepravilnog rada jetre je svima poznati kamenac. 
Drugi uzrok su paraziti, koji često napadaju jetru.
Očistiti jetru od kamenca je vrlo lako.
Postoji prirodni način čišćenja jetre uz pomoć maslinovog ulja i soka grejpa koji je razradila dr. Hulda Clark.

čišćenje jetre
Dr. Clark preporučuje da čišćenje
jetre radite uz antiparazitni program

Za čišćenje jetre trebat će vam 2 dana. Čišćenje jetre najbolje uspijeva ako ga radite uzantiparazitni program dr.Clark.
 
Za čišćenje jetre trebat će Vam:
 
gorka sol4 velike žlice
maslinovo ulje1/2 šalice (1.5 dl), uzmite svijetlo ulje - lakše ga je popiti
svježi crveni grejp1 veliki ili 2 mala, dovoljno da se iscijedi 2 dl soka


Za čišćenje jetre odaberite dva slobodna dana. Na dan čišćenja jetre nemojte uzimati nikakve lijekove, vitamine i kapsule.

субота, 8. јун 2013.

Utjecaj boja na raspoloženje

Utjecaj boja na raspoloženje

Čovjek i bojeČovjek i boje
Boje nam se prikazuju u bezbroj različitih oblika i pojava. Prostim okom čovjek može raspoznati barem 2000 različitih nijansi, a kombinacija različitih boja stvara nam cjelovitu sliku i sinergiju prostora. Činjenica je da oko 87 % ukupnih osjetilnih dojmova dobijemo kroz svijet boja. Čovjek boje koristi i preko njih izražava samoga sebe.

Značenje pojedine boje
Boje i Jin Jang
Boje u odnosu na prostoriju, sobu
Boje u osnovi dijelimo na:
  • primarne boje - crvena, žuta, plava
  • sekundarne boje - boje sastavljene od dviju primarnih (npr: narančasta)
  • tople boje - crvena, narančasta, žuta, smeđa
  • hladne boje - plava, zelena, purpurnocrvena
  • neutralne boje - bijela, smeđa, bež
  • jake boje - intenzivne boje koje nisu razrijeđene crnom, bijelom ili komplementarnom bojom
  • blijede boje - manje intenzivne boje zbog miješanja s bijelom, crnom ili komplementarnom bojom

Psihologija boja i boje u prostoru
Boje imaju u našem životu vrlo značajnu ulogu jer izravno utječu na naše raspoloženje i ugođaj. Svatko od nas ima svoj spektar omiljenih boja, ali i boja koje mu ne odgovaraju. Doživljavanje boja ovisi o više faktora: nijansi boje, vrsti svjetlosti (dnevna ili umjetna, intenzivna ili prigušena..) našem općem raspoloženju, bioritmu, itd.
Utjecaj osnovnih boja na naše raspoloženje:
Crvena boja        Rdeča barvaCrvena je optimistična vitalna boja aktivnosti, vrućine, pokreta, borbe, strasnog života. Čovjeku je najizražajnija ekstravertirana boja koja povezuje punoću života s hrabrošću, žrtvovanjem, ljubavlju, jakim osjećajima i postupcima strasti. Crvena nikoga ne ostavlja hladnim. Možete je voljeti ili mrziti, ali pored crvene boje ne možete ostati ravnodušni. 

Crvena povećava tonus mišića, ubrzava bilo, diže krvni tlak, ubrzava krvotok, lučenje adrenalina i djelovanje jetre. Izaziva dublje disanje. Može izazvati glavobolju i nije prikladna za nagle i osjećajno nestabilne osobe.

Narančasta boja 
 Oranžna barva
Narančasta je usijana, svjetleća, topla boja vatre i Sunca. Asocira na izlazak ili zalazak Sunca, na ukusne plodove poput marelica, mandarina, naranči… Indijcima simbolizira hrabrost i žrtvovanje. Nije toliko agresivna i strasna kao crvena pa je stoga kao osjećajni poticaj vesela, ugodna boja koja pomaže u savladavanju umora. Zbog navedenih je karakteristika uporabna dodatna pomoć u liječenju depresije. Narančasta boja izražava toplinu, širokogrudnost, lagodnost i razigranost. Otvara apetit, a navodno pomaže lakšem jutarnjem ustajanju. 
Narančasta boja jača pluća, gušteraču i slezenu te potiče rad srca. Potiče probavu, povećava apetit, a može smirivati ili uznemiravati. Ova boja stabilizira osjećaje, a neke pojedince može zamarati. Sve nijanse narančaste boje imaju jednako značenje i utjecaj, što ovisi samo o dominantnom prevladavanju komponente (žuta ili crvena). 

Žuta boja           Rumena barva
Žuta je boja Sunca, svjetlosti i optimizma koja osvježava, aktivira i oslobađa od strahova. Zadržava budnost i potiče koncentraciju, simbolizira stvaralaštvo i mudrost. Potiče motoriku, a komunikativnost je njezina važna karakteristika (razlog je to što su poštanski sandučići žute boje). Na zidovima i drugim površinama stana ima pozitivan efekat na raspoloženje. 
Žuta boja najbolje djeluje na dišne organe, pomaže u liječenju psihoneuroza, diže krvni tlak, potiče bilo i povećava brzinu disanja. Povoljno djeluje na živčani sustav. 
Najčešće nijanse žute: mutnožuta (smirivanje, razmišljanje), živožuta (živahnost, smjelost, opuštenost), maslinasto žuta (mračnost raspoloženja) i limunski žuta (budnost, živahnost, čilost, usavršavanje). 

Zelena boja        Zelena barva
Zovu je i boja zdravlja. Zelenim bojama pokušavaju liječiti zamor živaca i histeriju jer smirujuće djeluje na živčani sustav, djelotvorna je kod iscrpljenosti, može ublažavati migrenu. Za zelenu je svjetlost karakteristično da širi kapilare, snižava krvni tlak, potiče untarnje lučenje sokova. S druge je strane boja mira, smirenosti, odmora, razmišljanja. Njezina simbolika utječe na čovjekove osjećaje, smiruje i opušta. Znamenje je uravnoteženosti. 
S obzirom na to djeluje umirujuće: najprikladnija je za kupaonice i spavaće sobe; može i u obliku raslinja. Ima suprotne učinke od crvene: snižava krvni tlak, smiruje živčani sustav i migrenu, uspostavlja osobnu ravnotežu, uklanja iscrpljenost i nesanicu te širi kapilare. 

Plava boja          Modra barva
Plava spada među osnovne boje. Ona je suprotnost žutoj boji, a njihova je mješavina zelena koja združuje svojstva obiju. U prirodi je rasprostranjena u plavetnilu neba koje se odražava u vodi. Simbolika modrine: mudrost, inteligencija, besmrtnost, beskonačnost, dubina, uzvišenost, produhovljenost, mistika. Njezine psihološke asocijacije: jasno, svježe, lakoća (boja atmosfere), prozirno, prozračno, udaljeno, tiho, mirno… 
Fiziološki učinci modrine: smiruje bilo srca, smanjuje ritam disanja, smiruje, potiče aktivnosti uma, introspekciju, koncentraciju, usmjerava introvertno – zovu je i bojom mira i odmaranja. 

Ljubičasta boja  
Vijolična barva
Ljubičasta je boja mješavina plave i crvene boje. Većim dodavanjem jedne ili druge ljubičasta dobiva karakterističniju nijansu pa time i odgovarajući udio karakteristika obiju boja: plave - boje mira, udaljenosti, duhovnosti… i crvene - boje kretanja, strasti, životne moći, vrućine energije… S obzirom na to da u sebi združuje svojstva tako ekstremno različitih osnovnih boja (vruće, hladno…) djeluje nekako tajanstveno. 
Bijela boja
Bijela je boja jasnoće, i kao rezultat svjetlosnih valova mješavina je svih triju prirodnih boja: žute, crvene i plave. Zbog toga se na bijelu boju uglavnom odazivamo pozitivno. Simbolizira jasnoću, nevinost i čistoću, kao i novi početak, rođenje. U vezi s blagim plavim nijansama djeluje vrlo hladno. Simbol je božanstva, savršenstva, ponosa, dobrote i vječnosti. 
Bijeli stan je svijetao, izgleda prostrano ali puno bjeline izgleda pusto, sterilno i poput bolnice pa se stoga preporučuje da bijele zidove ukrasimo motivima, posterima ili uokvirenim slikama.

Prilikom odabira boja u našem prostoru pokušavamo kombinirati boje koje najbolje odražavaju naš karakter jer ćemo time stvoriti okolinu u kojoj ćemo se osjećati udobno i prisno. 

Jin jangBoje i načelo jin i jang Oba suprotstavljena životna načela imaju važnu ulogu jer prožimaju sve što je u svemiru. 
Jin je ženski, introvertiran, pasivan princip koji predstavlja noć, tamu i tišinu. Odgovaraju mu okrugli, valoviti oblici, pastelne nijanse boja, umirujuće boje (plava, zelena, ljubičasta) mekani materijali (drvo, tkanina) te dominantna prigušena svjetlost. Ljudi tipa jin su mirni, uravnoteženi i introvertirani. 
Jang je muški ekstravertiran, aktivan i predstavlja Sunce, dan, svjetlost i pokret. Odgovaraju mu ravne crte i uglati oblici, jake ili svjetlucave boje (žuta, crvena, narančasta), hladni i glatki materiali (kamen, staklo, metal) te dominantna, jaka svjetlost. Ljudi tipa jang su dinamični, ambiciozni i ekstravertirani.

Međusobno se uvjetuju: bez jina nema janga i obratno. Važno je da su oba neprekidno u uravnoteženu međusobnom odnosu. Ako ste tip jang, pazite da u vašem životu ne dominira jang jer se vaše karakteristike mogu promijeniti u razdražljivost i nesnošljivost. To možete sprječiti tako da u okolini kojom se većinu vremena krećete dominiraju boje, oblici i materijali jin. Ako ste tip jin, vodite računa o tome da ne dominira jin jer vas to može dovesti do otupjelosti i depresije. Svoju okolinu uređujte tako da u njoj dominira jang. 
Jin i jang u prostoru
U pravilu je tako da prostorije koje su više jang, dakle prostorije s više »akcije« (kuhinja, dječja soba i dnevni boravak), mogu podnijeti više jačih boja (npr. žutu, crvenu i narančastu – boje akcije). Ali pozor: te boje ne smiju dominirati. Umirite ih smirenim nijansama boja. 
Prostorije koje su više jin, prostorije opuštanja, smirivanja, odmaranja (spavaća soba, kupaonica), treba obojiti mirnijim, nenametljivim, smirujućim bojama. Vrlo ugodna je umirujuća zelena boja. Prikladna je za spavaće sobe i kupaonice. Pa ipak, u spavaćoj sobi treba biti nenametljiva, smirujuće zelena boja. I plava boja vrlo dobro pristaje jin prostorijama. Ona simbolizira mir, introvertnost i na spavanje djeluje vrlo povoljno. 

Krenimo u šetnju stanom: 
Hodnik ili predvorje: U ovom prostoru kronično manjka svjetlosti pa su tu dobrodošle svijetle boje - žuta, žutobijela, bež ili bijela. 
Dnevni boravak: Bez teškoća podnosi i jače nijanse crvene ili narančaste. Ipak treba paziti da ne dođe do njihove dominacije jer atmosfera prostorije tada postaje nemirna. Jake boje ukrotimo mirnijim pastelnim nijansama. 
Kuhinja je prostor akcije. Ipak oprez: u toj prostoriji vlada vatra (tamo je štednjak), koja ne podnosi dodatne jake crvene nijanse (npr. pločica). Jaku ćemo energiju vatre i bez pretjeranog uništavanja umiriti žutom bojom. Ta je boja optimistična, usmjerena prema stvaralaštvu i intelektualnom radu. Stoga njome mirno možemo obojiti i u našu blagovaonicu. 
Kupaonica je prostor u kojem dominiraju mir i opuštenost. Tu su umirujuća zelena i opuštajuće plava boja itekako dobrodošle. Pastelne plave, zelene pa i žute pločice, sapuni i ručnici jačih boja - i rajski je mir u stanu stvoren. 
Spavaća soba je prostor u kojem se odmaramo. Stoga neka tu kraljuju nježna zelena ili plava. Za djelić vatre možemo dodati i nešto jakih crvenih nijansi. 

недеља, 12. мај 2013.

Lečekovitost magnezijum hlorida


Lečenje magnezijum hloridom
« poslato: 24.04.2012. 08:23 »


  • Publish
  • Овај чланак је написао свештеник, отац Jahn Schorr, професор физике и биологије.

     „Када сам имао 61 годину, скоро сам остао парализован, а то је било пре 12 година. Пре него што сам започео лечење магнезијум хлоридом, јаки бол ме је пробадао у леђима, што је било, према речима лекара, неизлечиво. Кад сам ујутро устао, осетио сам јаке болове у кичми. Живац (ишијатикус) је проузроковао болове. Тешко сам се кретао, морао сам све да радим седећи.
     То је трајало око годину дана. Бол је постајао толико озбиљан да сам морао отказати сва путовања. Једнога дана сам се вратио у град Флореанаполис (Бразил) и потражио новог специјалисту који ће ми помоћи. После радиографије су ми рекли да су моји пршљенови у тешком стању јаке декалцификације. Није ми било помоћи. На крају сам имао велике муке с боловима, било да сам седео, стајао, лежао...
     Након свега тога сам се запитао: Шта је ТО што могу учинити? За традиционалну медицину сам био изгубљен случај, тако да ми је преостала само Божја помоћ. Молио сам БОГА за неко решење. Затим се десило да су ме кроз неколико дана носили у Порто Алегро (Бразил). Тамо сам се упознао с оцем Хуарезом, који ме је уверио да је лечење мог проблема врло једноставно. Рекао ми је да за ТО морам узети магнезијом хлорид. Он ми је показао медицинску књигу оца Поига, шпанског свештеника и славног биолога који је открио лековиту моћ магнезијум хлорида, стекавши искуство у оквиру своје духовне заједнице. У то време је његова мајка имала тешку артрозу – последњи ступањ. Отац Хуарез ми је рекао: „Ако узмеш ту со, нећеш умрети, осим ако сам себи не прострелиш метак кроз главу или ако можда доживиш неку несрећу.“
     Почео сам узимати једну дозу магнезијум хлорида сваког јутра. Кроз три дана сам прешао на једну дозу ујутру и једну увече. Тако сам и наставио.
     Двадесетог дана, након што сам устао, био сам сам себи чудан. Помислио сам: МОЖДА САЊАМ? Нисам више осећао болове и с лакоћом сам ишао у шетњу градом, сећајући се десетогодишњих тешкоћа.
     Након четрдесет дана могао сам ходати уз врло мало бола који сам осећао целог дана у мојој левој нози.
     Након шездесет дана, болесна нога је оздравила и била боља него десна.
     Након три месеца почео сам осећати да су моји зглобови покретљивији. Нови талас позитивног живота осећао сам у целом телу.
     Прошло је десет месеци, и ја сам постао гибак као змија. Осећао сам се препорођено.
     Недостатак магнезијума у људском телу, проузрокује, између осталог: општу слабост, дегенеративне болести попут рака, туберкулозе, дијабетеса, поремећај живаца, коштане проблеме...
     Магнезијум хлорид скида калцијум са погрешних места (наталожен у зглобовима), те нормализује проток крви, а крвни притисак се стабилизује. Живци постају смиренији и човек се осећа боље – мисли јасније, памћење и концентрација се побољшавају, крв постаје чистија...
     Нестало је и оштро пробадање у јетри и простати која је пре неколико година била за операцију! Људи су ме питали шта ми се то догодило. ПОДМЛАДИО СИ СЕ! Тако сам се и осећао. Поново ме је преплавила радост живота. Моја дужност је да објавим овај чланак, као захвалност Богу што ме је услишио! Овај чланак је посвећен свима онима који трпе бол и осећају се болесно.

     ПРИПРЕМА МАГНЕЗИЈУМ ХЛОРИДА:

     Прокувати један литар воде и оставити да се охлади. У флашу или другу стаклену посуду сипати 33 грама магнезијум хлорида а потом и један литар прокуване и охлађене воде. Добро затворити и протрести боцу. Увек тако поступати.
     Нема потребе да се држи у фрижидеру.
     ДНЕВНА ДОЗА: величина мале шољице за кафу, а све у зависности од врсте болести и старости особе.

     1. Магнезиум хлорид поново успоставља минералну равнотежу код артрозе, подстичући функције органа, као што су бубрези, да луче «ацидум урикум» (мокраћна киселина).
     2. Регулише рад живаца и мишића и учествује у преносу импулса у живцима.
     3. Магнезијум хлорид је главни фактор психофизичке енергије и држи равнотежу у механизму деловања и опуштања мишића, спречава замор мишића и њихово грчење, јача мишиће, те је препоручљив за сваког спортисту.
     4. Магнезијум хлорид је потребан за правилан рад  функционирање срца, има важну улогу у многим биолошким процесима.
     5. Побољшава пробаву и даје енергију, добар је антидепресив и одлично средство против стреса.
     6. Игра најважнију улогу у регулисању телесне температуре.
     7. Користан је за превенцију високог холестерола.
     8. Регулише функцију црева.
     9. Има значајну улогу у формирању костију.
     10. Има значајну улогу у метаболизму угљених хидрата и протеина.
     11. Овај напитак доприноси решавању проблема иритираних живаца мишића, нпр. код тетануса, епилепсије, итд.
     12. Смањује количину масти у крви, делује против артериосклерозе, чисти крв, оживљује мождане ћелије, даје и одржава виталност до дубоке старости.
     13. Након четрдесет година живота организам човека добија све мање и мање магнезијума кроз храну, што је узрок старости и болести. Стога, магнезијум треба узимати у складу са годинама старости.
     14. Решава проблеме простате и хемороида.
     15. Спречава грип.
     16. Продужава младост – виталност.
     17. Спречава гојазност.
     18. Спречава рак.
     19. Спречава артериосклерозу.
     20. Изврстан је лаксатив.
     21. Регулише пробаву.
     22. Смањује проблеме бронхитиса.
     23. Спречава озеблине.
     24. Делује против задаха.

     ДОЗЕ

     Од 10 до 50 година: пола мале кафене шољице.
     Од 51 до 70 година: једна кафена шољица ујутру.
     Преко 70 година: једна кафена шољица ујутру и једна увече.
     Људи који живе у граду и хране се сиромашно због рафинисаних намирница, требало би да узимају мало више магнезијума. За људе који живе на земљи, доза може бити мања. Сигурно је да особа која узима магнезијум неће решити све проблеме своје болести, али ће болест бар донекле сузбити и обновити виталност.
     Узимање магнезијума не изазива зависност – без бојазни се може узимати истовремено с другим лековима.

     ПРОБЛЕМИ

     КИЧМА: ишијас или крста са декалцификацијом. Узети једну дозу лека ујутру, другу по подне и трећу увече. Кад је проблем једном решен, узимати превентивно, једну или две дозе на дан, зависно од старости.
     АРТРОЗА: Мокраћна киселина се таложи у зглобовима, посебно у прстима који отичу. То се догађа зато што бубрезима недостаје магнезијума. Будите опрезни, јер можете оштетити бубреге, па узмите једну дозу ујутру, и ако у року од 20 дана нема побољшања, увести и вечерњу дозу.
     Кад оздравите, наставите са превентивном дозом, према старости.
     ПРОСТАТА: Болеснику који више није могао мокрити, саветовали су, пре операције, да узме три дозе магнезијума, и стање се побољшало. Након недељу дана био је излечен без операције.
     Најпре треба узимати једну дозу ујутру, две после подне и две увече.
     Касније – превентива, минимална доза, у складу са годинама.
     ПРОБЛЕМИ СТАРОСТИ: укоченост тела, тремор, круте артерије с наслагама холестерола на унутрашњим зидовима, недостатак активности мозга... Узети једну дозу ујутро, једну после подне и трећу у вечерњим сатима. Након побољшања, узети минималну дозу за превенцију, према годинама.
     РАК: Свако га може добити и разболети се. Рак је последица оштећења ћелија штетним супстанцама. Те болесне ћелије се не мешају, не повезују са здравим ћелијама и нису штетне све док се њихов број знатно не повећа. Ово се лако може спречити помоћу магнезијум хлорида и здравих ћелија.
     Код спорог ширења рака није присутан бол, све док не наступе прогресивни облици. У том случају, појављују се разни вируси који нападају здраве ћелије и узрокују ширење болести. У случају да се болест већ раширила, магнезијум хлорид може спречити ширење али не и излечити, мада су познати и такви случајеви.
     Постоје знаци који казују да је склоност обољењу од рака наследна. Магнезијум хлорид је превентивно средство за рак дојке.
     Треба да пазимо да не једемо храну која проузрокује рак. Магнезијум хлорид је као лек довољан да организам стекне уравнотежене минералне соли и тако се заштити од разних болести.
     У сваком случају, препоручује се, кад се ситуација поправи, смањење дозе магнезијум хлорида на најмању могућу меру (узимати га превентивно, према старосној доби). Такође је пожељно обуставити пијење магнезијум хлорида у периоду од 2 до 4 месеца, а затим наставити поново, 4 до 6 месеци – с минималном дозом, па престати, итд..

     .Магнезијум хлорид се може наћи у апотеци "Плантаго",
     код Видиковачке пијаце. Телефон: 23 21 353.
     Цена: 120 динара, размерено у кутијице од 33 грама.

    среда, 8. мај 2013.

    Tai chi chuan


    O tai či čuanu

    Šta je Tai či?

    Tai či (ili tai-đi) je drevna kineska borilačka veština. To je traganje za savršenim skladom i saglasjem (harmonijom) uma i tela. Pokreće tokove energije u telu.
    Kroz sistem vežbi – formu, razvija urođenu sposobnost čoveka za regeneracijom. Vežbanje tai či čuana podstiče  gipkost tela, reguliše metabolizam, razvija mentalnu i emotivnu smirenost, poboljšava cirkulaciju,reguliše lučenje žlezda, smanjuje rizik od oboljenja osteoporoze, reguliše krvni pritisak, povećava otpornost  na stres, itd.
    Korist koju donosi  tai či čuan deluje kao bajka za ljude koji počinju sa vežbanjem. No, oni koji se posvete vežbanju marljivo i svakodnevo, potvrđuju da su poetični opisi rezultata koji se postižu kroz vežbanje, koje su nam ostavili drevni kineski majstori, zapravo savršena i realna slika.

    Forme Tai či čuana


    Forma 24, nastala je u Kini 50tih godina 20.veka, kombinacijom različitih stilova tai či čuana. Sažeta i jednostavna za usvajanje namenjena je, pre svega, onima koji žele kroz tai či vežbe da poboljšaju i održe dobro zdravlje i vitalnost. Simetrija pokreta omogućava balansirano aktiviranje tela.
    Kratka Forma 8 pokreta je veoma pogodna za vežbanje na malom prostoru. Sadrži elementarne pozicije tai či čuana, prolazi kroz osam pravaca, razvija gipkost tela bez velikih pomeranja.
    Forma Yang porodičnog stila sastoji se iz III dela. Neguje se stil „veliki okvir“ (big frame). Relativno nepoznata Forma u našoj sredini, naglašenim pokretima omogućava brže ovladavanje osnovnim pravilima tai či kretanja. U svetu je poznata i kao studentska forma. Zahtevna zbog kompleksnosti pozicija i dužine trajanja. No, osnove ove škole tai čija možete upoznati i vežbajući samo I deo forme.

    Tai či meditacija

    Qi Gong vežbe za zdravlje i Tai či meditacija čine program pogodan za one koji nisu spremni da se upuste u savladavanje tai či formi ali svejedno žele da osete dobrobiti koje donosi vežbanje tai či čuana. Trening obuhvata 24 vežbe za zdravlje, Qi Gong meditaciju i vežbe kao i Tai či meditaciju mirovanja u sedećem položaju.

    петак, 8. март 2013.

    Klara Cetkin – 8. Mart Dan žena


     

    OBJAVI OVAJ ČLANAK NA
    8.03.2010 12:01 AM
    8_mart08. marta 1910. godine u Kopenhagenu je održana konferencija žena socijalista, na inicijativu nemačke revolucionarke Klare Cetkin (Clara Zetkin).
    Na konferenciji je ustanovljen praznik Dan žena u znak sećanja na demonstracije američkih žena u Čikagu 8. marta 1909. godine. U Srbiji je prva proslava Dana žena bila održana 1914. godine.
    Klara Cetkin, (devojačko prezime Ajzner), bila je uticajni nemački socijalistički političar i borac za ženska prava.
    Glavne aktivnosti Klare Cetkin bile su usmerene na nekoliko interesanstnih tema. Navodimo samo neke od njih, a vi sami zaključite o kakvoj se osobi radi…
    Klara Cetkin pozivala je sve žene sveta na :
    1. “Slobodnu ljubav”
     – To znači da svaka devojka ili udata žena ima pravo na svoju slobodnu ljubav, to jest da ako u drugom muškarcu osim onom zakonskom vidi česticu neke vrste ljubavi ona mu se slobodno može posvetiti, osetiti njegovu ljubav, dati mu svoju, a da u isto vreme zadrži već postojeći brak. Ista stvar važi i za devojku, ona ne mora čuvati svoju nevinost za svog prvog muža i čoveka svog života, nevinost je lična imovina devojke i žene pa je može dati svakome za koga oseti potrebu, žena posvećuje ljubav svom supružniku ali to ne znači da mu mora dati i nevinost.
    2. “Pravo na razvod braka” – Brak kod Klare Cetkin ne predstavlja nikakvu svetost, brak je proba za pronalaženje sreće, pa ako ta proba ne uspe onda se bez ikakvog pokušaja ili truda za bolji život treba razvesti. Pa da praksom razvod braka postane svakidašnjica i sasvim normalna stvar. Niko nije dužan da bilo koga trpi.
    3. “Abortus je prava stvar” - Pobačaj kod Klare predstavlja popravljanje načinjene greške tokom braka ili tokom vanbračnog odnosa. Bez obzira u kom periodu je taj abortus učunjen, bez obzira na pravo deteta na normalan razvoj i život u majčinoj utrubi, bez obzira na sve.
    4.”Zene treba da slave 8. Mart” - Ženama Sveta, pripada jedna rumena, žarka ruza…

    четвртак, 13. децембар 2012.

    АУТОРИТЕТ БИБЛИЈЕ


     
    Митрополит Јован (Зизијулас)АУТОРИТЕТ БИБЛИЈЕ
    I
    1. Иза савремене кризе ауторитета, кризе која је такође допрла и до области религије и Цркве, налази се једно схватања ауторитета које је за ту кризу одговорно. Све класичне дефиниције ауторитета заснивају се на латинској идеји о auctoritas  и имају сличне карактеристике: све оне претпо-стављају ауторитет као један спољашњи захтев за послушношћу. Тај захтев је спољашњи у смислу да он пред-ставља једну објективну стварност која себе поставља изнад субјекта. Тај захтев, дакле, долази од једног објективизираног бића или принципа или вредности који могу да не буду истоветни са личносним бићем, али који пре свега представљају једну објективизирану стварност по себи. Захтев може бити за дели-мичном или потпуном  послушношћу /подчињавањем/ , зависно од степена у коме се намеће човеку. Тај се захтев обично изражава  у јуридичкој форми, која се састоји или од тражења послушности извесним наредбама које се морају испунити, или од тражења спремности за потпуно покоравање њима.
     Захтев може бити постављен са различитим образло-жењима, како би био препознат као «ауторитативан» а не као «тоталитаран». Он може бити оправдаван различитим разло-зима, било природним (нпр. мајчински или очински ауторитет због рађања) или моралним (нпр. супериорни морални квали-тети, веће знање, богатије искуство, итд), или чак утилитари-стичким (нпр. неопходност организовања друштвеног живота, постизање одређене сврхе, итд.). Такође може бити правдан неком врстом вере која чак слепо одбацује разум гушењем свих разумских способности у човеку, или a posteriori тражи подршку разума, чија вредност зависи од сме те вере.

     2. Овај објективни захтев за послушношћу, у људској егзистенцији не мора да буде доживљен као некакав «тирански фактор». У ствари, он је добродошао човеку јер одговара његовој потреби за сигурношћу и нуди му критеријум и гаранције у ње-говој потрази за правилним избором која се /потрага/ након пада креће у дијалектици добра и зла.  Ово искушење да се, ради сигурности, ослони на неку објективну стварност у оквиру твар-ног, обележило је религиозни живот човека, како у паганизму тако и у историји Израиља.. У првом случају елементи природног људског разума служили су као таква објективна ауторитативна стварност, док је у другом случају то покушано кроз погрешно схватање «знакова» Божијег присуства или јемстава или завета, као каквих «уговора» или чак као «награде» за испуњење неке правичности (уп. Књ. о Јову). Исто искушење је продрло чак и у хришћанску теологију која је заменила светске са «хришћанским» критеријумима за напредак и објективизирала Бога, чија суштина је схваћена као постојање савршених и идеалних особина.
     3. Подчињавање једном таквом ојективизираном аутори-тету, које је добродошло палом човеку, почело је да представља изазов људској слободи.
     Отуда је не само паганизам, већ и Закон дат од Бога схваћен као «робовање» (Рим 7, 25; Гал 4, 8-11, итд). Тражећи сигурност човек је себе учинио робом објективних ауторитета. У историји ипак постоје моменти када је тај јарам постајао за њега несносно тежак. У тим тренуцима, овакво /погрешно/ схватање ауторитета задобија смртоносне ударце («нема никаквог аутори-тета»). Међутим, историја показује да је у тим случајевима постојао захтев пре свега за променом ауторитета (Монархија се замењује демократском државом, Црквене догме просвећеним разумом, итд). Свет објеката је сувише угодан да би био одбачен, и ради тога су развијени ефикасни начини само-одбране, којима може бити изолована, морално или физички, свака претња «ауторитету», тако да се стиче утисак да само нихилизам може бити алтернатива овој објективизираној консртукцији. Овакво пак схватање не решава проблем који објективизирани ауторитет ставља пред људску слободу. Суђено је овом проблему да се јавља изнова и изнова, јер је промена објективизираног ауторитета само промена господара.