петак, 17. фебруар 2012.

Mit o Odiseju i Penelopi



 MIT O ODISEJU I PENELOPI





                                         






Grčki arheolozi otkrili su ostatke kraljevske palače na otoku Itaka, koji se odavno povezuje s Homerovim junakom Odisejem. Iskapanja su otkrila ostatke zgrade s unutrašnjim stubištem, fontanu iz 13. stoljeća prije Krista...

Stručnjaci sa sveučilišta u Ioannini iskapali su više od 16 godina na jednome lokalitetu te pronašli ostatke kraljevske rezidencije, za koju vjeruju da je bila Odisejev dom, što podupire teoriju da je junak Homerova epa, vladar Itake, bio stvarna osoba.

Iskapanja su otkrila ostatke zgrade s unutrašnjim stubištem usječenim u stijenu, zatim fontanu iz 13. stoljeća prije Krista te glineno posuđe iz mikenskog doba.



Profesor Thanassis Papadopoulos rekao je kako vjeruje da je to "palača Odiseja i Penelope, jedino mjesto iz Homerovih epova koje još nije bilo otkriveno", prenosi ANA.

Papadopoulos navodi da je tlocrt zgrade vrlo sličan palačama otkrivenima u Mikeni i drugim antičkim mjestima.

Prema Homerovu epu Odisej, ili Uliks, deset je godina lutao na povratku kući poslije Trojanskog rata da bi konačno našao svoju ženu Penelopu opsjedanu proscima, koji su je primoravali da se preuda, a da netko od njih postane vladar Itake.

Odisej ih je sve smaknuo i vratio vlast, a snaga Homerove pjesničke riječi prerasla je u simboliku, pa je Odiseja sinonim za lutanja, Penelopa za bračnu vjernost, a sam Odisej za lukavost, jer je od njega potekla zamisao o gradnji Trojanskog konja kojim su Grci na prevaru osvojili Troju.



Odisej 

Lik iz grèke mitologije, legendarni kralj otoka Itake. 
Glavni lik Homerovog speva "Odiseja", o neobiènom i dugom Odisejevom putovanju. 
Vraæajuæi se iz trojanskog rata, Odisej je dvadeset godina lutao morima, jer mu se putovanje neprekidno prekidalo svakojakim nevoljama: bure su ga bacale na razne strane, pristajao je uz negostoljubive otoke, gde je jedva izbegavao pogiblju, a kad poveruje da je pustolovinama kraj, vetar ga opet skrene daleko od doma. Kad se najzad vratio u svoj dvor, gde ga je èekala verna žena Penelopa., prepoznao ga je i prvi mu se obradovao njegov stari pas Arg. Svi ostali su ga smatrali davno mrtvim, a grupa itaèkih plemiæa se gostila u njegovu dvoru, primoravajuæi Penelopu da jednoga od njih izabere za muža i kralja. Ali Odisej je opet preuzeo vlast na Itaki. Odisej je olièenje starih Grka: dosetljiv, lukav, hrabar ali promišljen, reèit i pun samopouzdanja, dok je Penelopa simbol vernosti u braku. 


ODISEJ I PENELOPA

       Kad je Telemah otišao na spavanje, u svečanu dvoranu došla je Penelopa sa svojim robinjama. Robinje su za svoju gospodaricu postavile sto od slonove kosti kraj ognjišta. Sto je bio ukrašen srebrom. Zatim su počele da raspremaju sto za kojim su pirovali prosioci. Robinja Melanta opet poče da grdi Odiseja, da ga tera iz doma i da mu preti da će na njega baciti ugarak ako ne ode. Čuvši to, Odisej je mrko pogleda i reče joj:
       — Zašto se ljutiš na mene? Istina, ja sam prosjak! Takav mi je život odredila sudbina, ali nekad sam bio bogat, a sad sam po Zevsovoj volji ostao bez ičega. Možda ćeš i ti ostati uskoro bez lepote i gospodarica će te omrznuti. Pazi, Odisej će se vratiti i ti ćeš odgovarati za svoju drskost. Ako se on i ne vrati, u domu je. Telemah, koji zna kako treba da se ponašaju robinje. Niša se od njega ne može sakriti.
       I Penelopa ču Odisejeve reči i srdito reče Melanti:
       — Na sve se ljutiš kao besan pas! Pazi, ja vidim kako se ti ponašaš! Doći će dan kad ćeš glavom platiti za svoje ponašanje. Zar ne znaš da sam ja lično pozvala tog stanca ovamo.
       Penelopa naredi da postave pored ognjišta stolicu za Odiseja, i kad je on seo kraj nje, počela je da ga ispituje o Odiseju. Putnik joj ispriča da je on tobože nekad primio Odiseja kao gosta na Kritu. Odisej je tom prilikom bio prinuđen zbog bure da pristane uz obalu Krita, a to je bilo na putu u Troju. Penelopa se zaplaka kad ču da je stranac video Odiseja pre dvadeset godina. Želeći da proveri da li govori istinu, Penelopa ga upita kako je Odisej tada bio obučen. Strancu je bilo vrlo lako da opiše svoje sopstvene haljine. On ih je opisao podgrobno, te mu je Penelopa onda potpuno poverovala. Putnik zatim poče da je uverava da je Odisej živ, da je nedavno bio u zemlji Tesproćana, a odande je otišao u Dodonu, jer je želeo tamo da se obrati Zevsovom proročištu.
       — Odisej će se skoro vratiti! — reče putnik — pre nego što se završi ova godina, pre nego što se pojavi mlad mesec.
       Penelopa htede da mu poveruje, ali nije mogla — jer je toliko godina čekala Odiseja, a on se nije vraćao. Penelopa tad reče robinjama da pripreme za putnika mek ležaj. Odisej joj se na tom zahvali i zamoli da mu stara Eurikleja pre spavanja opere noge.
       Eurikleja rado pristade da opere putniku noge, jer ju je on svojim rastom, izgledom, pa čak i glasom podsećao na Odiseja, koga je ona odgajila. Eurikleja donese vodu u bakarnom lavoru i naže se da putniku opere noge. Ali, odjednom, opazi ožiljak na Odisejevoj nozi. Taj ožiljak joj je bio dobro poznat. Nekad je divlja svinja nanela Odiseju duboku ranu, dok je on na padinama Parnasa lovio s Autolikovim sinovima. Po tom ožiljku je Eurikleja odmah prepoznala Odiseja. Od iznenađenja ona prevrnu lavor s vodom. Suze joj zališe oči i glasom, drhtavim od radosti, ona reče:
       Odiseje, da li si ti to, moje drago dete? Kako te nisam ranije prepoznala!
       Eurikleja htede da kaže i Penelopi da joj se najzad vratio njen muž, ali joj Odisej brzo zatvori usta rukom i tiho prošaputa:
       — Da, ja sam Odisej koga si ti odgajila! Ali ćuti i ne otkrivaj tu tajnu, inače ćeš me ubiti. Pazi da nikome ne kažeš da sam se vratio. Podvrgnuću te surovoj kazni i, iako si me othranila, neću te poštedeti onda kad budem kažnjavao robinje za njihovu neposlušnost — ako od tebe saznaju da sam se vratio.
       Eurikleja se zakle da će čuvati tajnu. Radujući se Odisejevom povratku, ona donese još vode i opra mu noge. Penelopa ništa ne primeti. Njenu pažnju obuzela je boginja Atena.
       Kad je Odisej opet seo kraj vatre, Penelopa poče da se žali na svoju gorku sudbinu i ispriča mu san koji beše nedavno usnila. U snu je videla kako je orao rastrgao sve snežnobele domaće guske, i sve itačke žene su ih zajedno s njom oplakivale. Ali, odjednom, orao dolete natrag, stade na krov dvorca i reče ljudskim glasom: »Penelopo, to nije san, već znamenje onog što će se desiti. Guske — to su prosioci, a ja sam Odisej, koji će ti se uskoro vratiti«.
       Odisej tada reče Penelopi da je taj san, što uostalom i ona sama vidi, veoma jasan i ne treba ga tumačiti. Ali, čak ni tako jasnom snu Penelopa nije mogla da veruje, nije mogla da veruje da će se najzad vratiti Odisej, te ona reče putniku da je odlučila da ispita prosioce. Izneće Odisejev luk i predložiće im da ga zategnu i gađaju postavljeni cilj. Onoga koji to bude ispunio, ona je odlučila da odabere sebi za muža. Čuvši to, prosjak je savetovao Penelopu da ne odlaže tu nameru, pa je pri tom još dodao:
       — Odisej će se vratiti pre nego što bilo koji od prosilaca zategne luk i pogodi metu.
       Tako je Penelopa razgovarala s putnikom, ne sluteći da u stvari razgovara s Odisejem. Bilo je već kasno. Mada je Penelopa bila spremna da provede noć u razgovoru s putnikom, ipak je bilo već vreme spavanju, te je stoga ustala i pošla sa svojim robinjama u odaje, gde je boginja Atena uljulja u sladak san.
       Odisej je sebi napravio ležaj od bikove i ovčje kože. Legao je, ali nije mogao da zaspi. Stalno je mislio na to kako da se osveti prosiocima. Ali se tada njegovom ležaju približi boginja Atena, koja ga umiri i reče mu da će se brzo završiti sve njegove nevolje. Na kraju, boginja Atena uspava i Odiseja, ali on nije dugo spavao, jer ga je probudio glasni Penelopin plač. Ona je plakala zbog toga što bogovi ne dozvoljavaju Odiseju da se vrati u svoju zavičajnu Itaku. Odisej ustade, spremi svoj ležaj, i pošto je izašao u dvorište, poče da moli Zevsa da mu pošalje dobro znamenje u prvim rečima koje bude čuo tog jutra. Zevs usliša Odiseja i nebom se razleže prasak groma. Prve reči koje je Odisej čuo bile su reči robinje koja je ručnim mlinom mlela brašno. Ona je želela da to bude poslednji dan koji će prosioci, pirujući, provesti u Odisejevom domu. Kad je to čuo, Odisej se obradova — sad je znao da će mu i gromovnik Zevs pomoći da se osveti prosiocima.

ODISEJ UBIJA PROSIOCE

Izloženo po Homerovoj »Odiseji«
       Ujutru uđoše u svečanu dvoranu mnoge robinje da počnu pripreme za gozbu prosilaca. Eurikleja je poslala robinje po vodu, rekla im da operu pod, pokriju klupe novim purpurnim pokrivačima, a najzad da operu posuđe. Uskoro izađe i Telemah iz svojih odaja i pošto se raspitao kod Eurikleje kako je putnik prospavao noć uputi se na gradski trg. Eumej, Filotije i Melantije doveli su ovce, svinje i kravu za gozbu prosilaca. Eumej i Filotije su ljubazno pozdravili putnika, žaleći ga što mora da se skita bez svog doma po svetu. Filotije se seti Odiseja. On je žalio svog gospodara. Gledajući putnika, on je mislio: zar je njegov gospodar prinuđen da se sada bez doma skita po tuđini? Eumej i Filotije počeše da mole bogove da vrate Odiseja. Odisej htede da uteši svoje verne sluge i reče Filotiju:
       — Kunem ti se velikim Zevsom i svetim ognjištem u Odisejevom dvorcu da ti još nećeš uspeti da odeš odavde, a Odisej će se vratiti u svoj dom, pa ćeš videti kako se on sveti bezdušnim prosiocima.
       Ali dok su Eumej i Filotije bili ljubazni s putnikom, grubi Melantije je počeo opet da ga vređa i da mu preti da će ga izbiti ako se ne izgubi iz Odisejevog doma. Odisej ništa ne reče Melantiju, samo strašno skupi obrve.
       Na kraju počeše da dolaze i prosioci. Oni su namislili da ubiju Telemaha, ali ih je znamenje koje su im bili poslali bogovi zadržalo. Prosioci sedoše za sto i otpoče pir. Telemah stavi pored vrata klupu i sto i reče da dadu i putniku jelo i vino. Pri tom je mladi Odisejev sin gromko uzviknuo:
       — Stranče, sedi ovde i mirno piruj s mojim gostima! Znaj da nikom neću dozvoliti da te uvredi! Moj dom nije gostionica gde se okuplja svaki ološ, već dvorac kralja Odiseja.
       Telemahove reči ču i Antinoj i drsko uzviknu:
       — Drugovi! Telemah može da nam preti ako to želi. Da nam Zevs ne beše poslao strašno znamenje, mi bismo ga zanavek smirili i on više ne bi bio tako odvratan brbljivac!
       Telemah ništa ne odgovori na tu pretnju. Ćuteći, on je sedeo i čekao na Odisejev ugovoreni znak. Boginja Atena je još više podsticala drskog prosioca, samo da bi u Odisejevim grudima porasla želja za osvetom. Podstaknut njom, jedan od prosilaca, Ktesip, uzviknu:
       — Čujte, što ću vam reći! Putnik je od Telemaha dobio dosta hrane i vina. Treba i mi nešto da mu damo. Ja sam mu već spremio milostinju.
       Rekavši to, Ktesip dohvati kravlju nogu i snažno je baci na Odiseja. Odisej jedva uspe da se skloni od udarca. Tada Telemah strašno viknu Ktesipu:
       — Sreća tvoja što si promašio! Inače bih te gađao svojim kopljem, te bi tvoj otac spremao sahranu umesto svadbe. Svima vam još jednom ponavljam da ne dozvoljavam da ovde u mom domu vređate gosta.
       Prosioci ništa na to ne odgovoriše. Agelaj je čak počeo da ih savetuje kako treba prestati vređati putnika.
       Odjednom, boginja Atena ih podstaknu na bezuman smeh i pomuti im razum. Oni stadoše divlje da se smeju. Lica im pobledeše, oči se zamagliše suzama, a tuga im pritisnu srce kao teško breme. Oni počeše da jedu sirovo meso kao divlje zveri i da viču u svom bezumlju na Telemaha. Ali Telemah je ćuteći sedeo, ne obraćajući pažnju na njihove poruge. Iz svojih odaja je i Penelopa slušala besnu viku prosilaca. Ali boginja Atena i Penelopin muž su već pripremali ovim prosiocima lep pir.









понедељак, 23. јануар 2012.

Praistorijska umetnost i nova otkrica



Umetnost praistorije proučava arheologija, za razliku od umetnosti doba koje spada u istoriju i koju proučava istorija umetnosti.  Praistorija je vremenski period koji traje do pojave prvih pisama, o čemu, pomoću materijalnih tragova kulture, arheologija stvara pripovest o događaju.
U praistoriji pronalazimo i predmete koji su alati i predmeti koji imaju funkciju ali nemaju korisnost. To su rituali i magijski predmeti.
Do skora, najstarije umetničko delo na svetu je bio komad nakita — male bušene školjke koje su stare oko 75.000 godina  i koje su otkrivene u južnoafričkoj pećini. Međutim, najnovije otkriće istih takvih školjki u marokanskoj pećini pomera granice za nekih 7.000 godina — školjke nađene u Maroku su stare nekih 82.000 godina .

Razdoblja praistorije

Praistorija ima različita razdoblja. Mlađe kameno doba obuhvata doba varvarstva i doba divljaštva. Može se raščlaniti na kameno doba i doba metala. Iz mezoida je ostalo malo tragova i misli se da je to usled velikih promena na zemljinoj kori- tada se geološka karta formirala otprilike kao danas. Početak neolita pada oko 4000.p. n. e. a 2300.p. n. e. smatra se da je pronađen i obrađivan bakar. Dolazi se do saznanja da bakar koji se meša sa cinkom daje bronzu- čvršća je. Halštat- starije gvozdeno doba nakon doba bronze od 2000. traje od 800.- 500. g.p. n. e. do doba Latena (nalazište u Švajcarskoj) i najezde Kelta.

U doba neolita čovek nema dovoljno hrane, klima je povoljna za žitarice. Od izrazito lovačke privrede prelazi se na zemljoradnju, razvijaju se i naselja. Čovekov rad zavisi od prirode. Pojavljuje se i religija. Ovaj odnos prema prirodi odrazio se i u umetničkom stvaranju. Javljaju se i prve zalihe a s njima i nejednakost i raslojavanje gentilne zajednice. Stvaraju se porodice ili gensovi (porodice su u gensovima). Muškarac se određuje kao roditelj i dete pripada muškarcu. Čovek od ilovače pravi posuđe, ručno u različitim oblicima. Ukrašava ga i boji. Ne zna se tačno šta je smisao dekoracija. U vreme robovlasništva se dve kulture javljaju i ne zna se koja je starija dali je to Egipat ili Mesopotamija. Sigurno je da su se razvijale nezavisno od početka i do njihovoga kontakta dolazi tek kasnije.

U Egiptu je praistorijsko doba bilo slično kao i u Evropi. Vreme faraona počinje prema različitim autorima. Srednja hronologija datuje u oko 3500. godinu pne. Nil dužine je oko 6000 Km  teče kroz pustinju i plavi je, čini je izvanredno plodonosnom. Stari Egipat pruža najbogatiji pregled materijalne i duhovne kulture, koju je ostavio narod koji je živeo u doba 4000.pne. Kada je pronađeno tumačenje hijeroglifa sačinjena je izvesna hronologija i fiksirana su određena tumačenja u kretanjima u umetnosti.

четвртак, 19. јануар 2012.

Akvarel






Sama reč akvarel dolazi od reči akva (aqua) - voda, koja je  latinskog porekla. Italijani su tu reč pretvorili u akvarelo (aquarello) i to u našem prevodu znači vodena boja.
Akvarel se dobija mešanjem sitno mlevenih i pažljivo odabranih pigmenata a za vezivo se koristi  gumiarabika. Vodom razređene boje se na papir nanose mekanim kistovima.
Papir koji se koristi za slikanje akvarelom treba da bude visoke gramaže, te da se dobro nategne na ravnu površinu da ne bi dolazilo do savijanja.
U tehnici akvarela se ne koristi bela boja, pošto svetle i tamne tonove dobijamo dodavanjem više ili manje vode. Delove slike koji treba da ostanu beli, ostavljamo neslikanim.
Akvarelne boje karakteriše prozirnost i prozračnost te se slikanjem boje na boju mogu dobiti izvanredni tonaliteti poetičnog karaktera.

Istorijski razvoj akvarela 

Akvarel je poznat još u starom Egiptu gde su ga izrađivali na papirusu u Kini na papiru i svili. Poznat je i u strom Japanu Indiji i Persiji Akvarel su negovali antički Grci i Rimljani, a javlja se i u starhrišćanskoj umetnosti. Preko Vizantijskih slikara prelazi u srednjevekovne samostaneu celoj Evropi. Brojni misli, psaltiri,brevijari i hronike toga vremena iluminirane su minijaturama, inicijalima i ornamentima rađenim vodenim bojama.
Među prvim akvarelistima novog veka ističu seAlbreht Direr i Hans Holbajn mladji U doba baroka akvarel služi za skice i nacrte po kojima će se izrađivati slike u drugim tehnikama. U 18. i 19. veku u Engleskoj se razvilo akvarelno slikarstvo pejzaža (G.Robertson, P. i Th. Sandby, Vilijem Blejk i dr). Za engleskim primerom povode se i slikari drugih zemalja.
19. veku u tehnici akvarela vodi Francuska Teodor Žeriko Ežen Delakroa, Onore Domije, Eduar Mane,Pjer Ogist Renoar, Pol Sezan.
U 20. veku ovom tehnikom se služe Anri Matis,  , i dr. Nemsčkim ekspresionistima posle Prvog svetskog rata akvarel je gotovo glavno slikarsko sredstvo:Franc Mark, Georg Gros, Mark Pehštajn, Pol Kle  i dr.
Počeci akvarela na Balkanskim prostorima javljaju se u 17. i 18. veku sa akvarelnim crtežima starih gradova. Ovu tehniku su koristili:Anastas Jovanović i Stevan Todorović slikajući predele i portrete. Na prelazu iz 19. u 20. vek akvarelom su se bavili Slava Raškoj, Janez Šubić i Jurij šubić, a kasnije: Emanuel Vidović, Josip Račić,Vladimir Becić i drugi.

Posle kiše, autor Dušan Đukarić 

 




среда, 18. јануар 2012.

Stepski vuk

                                                        

  1.   ”Vama je često
    ,bio dosadan sopstveni život 
    stremili ste za tim da odete
    odavde, je li tako 
    Vi žudite da napustite ovo vreme 
    ovaj svet i ovu stvarnost
    i da uđete u jednu drugu stvarnost
    koja bi vam više odgovarala 
    u svet u kome ne postoji vreme 
    Učinite to, dragi prijatelju 
    ja vas na to pozivam 

    Vama je poznato gde se on krije 
    poznato vam je da je svet koji tražite
    – svet vaše sopstvene duše 

    Samo u vama samom živi

  2.  ona druga stvarnost 
  3. .za kojom žudite

  4.  

понедељак, 26. децембар 2011.

Pesma za nas dvoje






               

                           

  PESMA ZA NAS DVOJE


:Znam

mora biti da je tako

nikad se nismo sreli nas dvoje
mada se trazimo podjednako
zbog srece njene
i srece moje
Pijana kisa siba i mlati
vrbama vetar cupa kosu

Kuda cu
U koji grad da svratim
Dan je niz mutna polja prosut.

Vucaram svetom dva prazna oka
zurim u lica prolaznika
Koga da pitam,gladan i mokar
zasto se nismo sreli nikad

Il je vec bilo
Trebao korak
Mozda je sasvim do mene dosla.
Al' ja
u krcmu svratio gorak 
a ona
ne znajuci-prosla

Ne znam
Ceo svet smo obisli
u zudnji ludoj
podjednakoj
a za korak se mimoisli

...Da,mora da je tako 



Miroslav Mika Antic


buba glodjovic ~ blog: Краски и звуки

buba glodjovic ~ blog: Краски и звуки

недеља, 11. децембар 2011.

book2 Learn Spanish online - Learn English online - Learn French - Learn German - Learn Italian ... and more!

book2 Learn Spanish online - Learn English online - Learn French - Learn German - Learn Italian ... and more!:

'via Blog this'

book2 Learn Spanish online - Learn English online - Learn French - Learn German - Learn Italian ... and more!

book2 Learn Spanish online - Learn English online - Learn French - Learn German - Learn Italian ... and more!:

'via Blog this'

Pisma iz dijaspore « Pisma prijatelja iz dijaspore…

Pisma iz dijaspore « Pisma prijatelja iz dijaspore…:

'via Blog this'

PILICA o.š. "Nikola Tesla"

PILICA o.š. "Nikola Tesla":

'via Blog this'

Садржај book2

Садржај book2:

'via Blog this'

недеља, 4. децембар 2011.

To Roses (Till rosorna) - YouTube

To Roses (Till rosorna) - YouTube:

'via Blog this'

daniel j. keys artist - Google Search

daniel j. keys artist - Google Search:

'via Blog this'

Daniel J. Keys (rectificado) - YouTube

Daniel J. Keys (rectificado) - YouTube:

'via Blog this'

Deserti — Recepti — Coolinarika

Deserti — Recepti — Coolinarika:

'via Blog this'

buba glodjovic ~ blog: Blogovi — Coolinarika

buba glodjovic ~ blog: Blogovi — Coolinarika
White vs Esposito

Blogovi — Coolinarika

Blogovi — Coolinarika:

'via Blog this'

Dnevne novine,Vesti, Štampa u Srbiji

Dnevne novine,Vesti, Štampa u Srbiji:

'via Blog this'

Artmagazin - Naslovna

Artmagazin - Naslovna:

'via Blog this'

Scandal! - najvreliji celebrity portal!

Scandal! - najvreliji celebrity portal!:

'via Blog this'

On line Casopisi

On line Casopisi:

'via Blog this'

Dino Merlin - Zar je to sve sto imam od tebe - YouTube

Dino Merlin - Zar je to sve sto imam od tebe - YouTube:

'via Blog this'

Boje — Recepti — Coolinarika

Boje — Recepti — Coolinarika:

'via Blog this'

Zanimljivosti koje možda niste znali o islamu i muslimanima — Članci — Coolinarika

Zanimljivosti koje možda niste znali o islamu i muslimanima — Članci — Coolinarika:

'via Blog this'

петак, 2. децембар 2011.

Tinu Ujeviću

Blazeno jutro koje padas
  u svijetlom slapu u tu sobu,
vec nema rane da mi zadas,
  pocivam mrtav u svom grobu.
  Mozda ces ipak da potpiris
pepelom iskru zapretanu —
  jer evo, trome grudi siris
ceznucem suncu, jorgovanu.
Dijelis mi neke tihe slasti
  kad o tvom zaru vidim knjige
na polici — i cijeli tmasti
  vidik te sobe pune brige.
  Za mene ipak nesto fali
u ovoj uzi bez raspeca,
  na dragoj usni osmijeh mali,

u casi vode kita cvijeca.
Blazeno jutro koje padas
  sa snopom svjetla u tu sobu,
vec nema smrti da mi zadas,
  no vrati ljubav ovom Jobu.

Blessed morning, you cascad 
  Roaring lightfalls in this room.
How can pain make me afraid,
  Dead already, in my tomb?
  Well, perhaps you can ignite
Buried sparks from ash and dust
  Since the lilac and the light
Still swell longing in your breast.
When I lift your veil, you show
  Lines of quiet, forms of grace
In shelves of books, row on row —
  Then the whole room's careworn face.
  Yet, there's something still I miss
From this crib without a cross,
  A smile on darling lips, the kiss
Of flowers in a waterglass.
Blessed morning, while you dress
  This room in your translucent robe,
I have no fear of death's caress.
 
 Only give love back to this Job.





среда, 16. новембар 2011.

субота, 12. новембар 2011.

~ reakcija ~



Samokontrola
Uz pomoć samokontrole u stanju smo da u stresnim situacijama sačuvamo hladnu glavu, prizovemo našu racionalnu stranu u pomoć i umirimo osećanja kada je to potrebno! Dobra samokontrola nam pomaže da su naše aktivnosti uvek usmerene određenom namerom, ciljem, svrhom. Ona nam pomaže da u određenim situacijama budemo odmereni i promišljeni, a ne impulsivni i brzopleti.



"O, poznajem vas, poznajem vas i znam: isto ce zadesiti svakog koji zaspi. Za mene nema iluzija jer vec me jednom prevariše i spoznadoh da je život san."

Pedro Kalderon de la Barka

Emocionalna inteligencija podrazumeva zapravo i dva njena vrlo važna segmenta, a to su samokontrola i samomotivacija.


Uz pomoć samokontrole smo u stanju da u stresnim situacijama sačuvamo hladnu glavu, prizovemo našu racionalnu stranu u pomoć i umirimo osećanja, kada je to potrebno!
Dobra samokontrola nam pomaže da su naše aktivnosti uvek usmerene određenom namerom, ciljem, svrhom. Ona nam pomaže da u određenim situacijama budemo odmereni i promišljeni, a ne impulsivni i brzopleti. Zahvaljujući njoj možemo sebi da priuštimo da pre nego što nešto kažemo ili učinimo prethodno razmislimo o svojim rečima ili postupcima. Druga strana medalje bi bila kada odreagujemo bez razmišljanja, a onda posle obično žalimo zbog svojih reči ili postupaka.
Da biste poradili na sopstvenoj samokontroli vodite računa o sledećem:
  • Kontrolišite ono što govorite sebi, u mislima. Budite svesni svojih misli u svakom trenutku. Preuzmite odgovornost za sopstvene emocionalne reakcije u životu. Kada osećate da ste uračunljivi i da imate punu kontrolu nad različitim situacijama u kojima se možete naći, vrlo brzo ćete početi da osećate sopstvenu moć.
  • Razmislite o sopstvenim “emocionalnim okidačima”, predvidite svoje reakcije u različitim situacijama ispunjenim emotivnim nabojem i pripremite se da svesno upravljate sopstvenom reakcijom na njih. Razmislite o najtipičnijim situacijama koje vas iritiraju i potrudite se da nadvladate ovakve nepoželjne situacije vežbajući “rešavanje problema”.
  • Koristite humor! Potrudite se da sagledate nastalu problem situaciju na jedan sasvim novi način, potražite ono komično u svemu, u svakom slučaju doprinećete spuštanju tenzije.
  • Duboko udahnite nekoliko puta, jer to smanjuje napetost u mozgu i daje vam dodatnih par trenutaka da razmislite pre nego što odreagujete. Distancirajte se iz te situacije i idite dalje, preusmerite svoju energiju na neku drugu aktivnost.
Samomotivacija je usmeravanje snage naših emocija ka nekom cilju. To je istovremeno i zamišljanje kako ostvarujemo taj cilj i preduzimanje svih potrebnih koraka da bismo i došli do njega. Nekoliko saveta za podizanje samomotivacije - pre svega, budite svesni načina na koji sebi objašnjavate sopstvene propuštene prilike u životu i pri tom ostanite realni. Shvatite da možete kontrolisati i birati šta ćete da mislite i osećate. Povećajte vašu upornost tako što ćete uvek biti svesni svog cilja u životu. Da biste dobili dodatnu energiju, povežite vaše ciljeve sa vašim vrlinama. Uvek imajte cilj i budite uporni tako da biste mogli da uživate u zadovoljstvu ostvarenja zacrtanog cilja.







Samoopraštanje

Proces kroz koji pojedinci sami sebi sude, sami se u tom suđenju opravdavaju i naravno oslobađaju presude. Alternativa uvek postoji i ne, nije ti potrebna druga osoba za oprost, sam sebi praštaš jer znaš da si u suštini ti onaj koji je pravedan, a svet je loš.







                          

недеља, 6. новембар 2011.

Zlatni Presek

Buab Glodjovic
Najjednostavnije:


Kada duz podelis na dva dela, 
tako da je veci deo geometrijska sredina cele duzi i manjeg dela,
dobijas "zlatni presek".
Smatra se da ovakav odnos prija ocima.


Buba Glodjovic



 Buba Glodjovic